Jest symbolem luksusu i elegancji. jego wyroby noszą najsłynniejsze gwiazdy, a przyszłe panny młode marzą o pierścionku zaręczynowym ukrytym w charakterystycznym niebieskim pudełeczku. Od ponad 150 lat firma Tiffany & Co. urzeka jubilerskim kunsztem, przyciągając klientów o najbardziej wyrafinowanych gustach.
Historia firmy znanej dziś na całym świecie sięga roku 1837. Wtedy to na nowojorskim Broadwayu Charles Lewis Tiffany oraz Paul Young otworzyli sklep oferujący eleganckie drobiazgi – srebra, porcelanowe figurki, dekoracyjne szkła itp. Choć pierwszego dnia sprzedaż wyniosła zaledwie 4,98 dol., wkrótce salon Tiffany & Young zaczęły odwiedzać przedstawicielki nowojorskiej śmietanki towarzyskiej, poszukujące stylowych dodatków. Po kilkunastu latach działalności firmę w całości przejął Charles, a jej nazwę zmieniono na obowiązującą do dzisiaj: Tiffany & Co. Z biegiem lat firma oferująca wyroby o harmonijnym, prostym, inspirowanym naturą designie cieszyła się coraz większą popularnością i uznaniem. W 1867 r. podczas wystawy światowej w Paryżu srebra sygnowane przez Tiffany & Co. wyróżniono nagrodą za mistrzostwo rzemiosła. Tym jednak, co przyniosło Tiffany’emu największą sławę, są biżuteria oraz drogie kamienie, które rozpalają nie tylko damską wyobraźnię.
Więcej możesz przeczytać w 52-53/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.