Co łączy tak różne auta, jak BMW Z4 coupé, Audi R8, Jaguar XF, Aston Martin, Ford Focus i Tata Indica? W kwestii wyglądu, budowy czy docelowego klienta – nic. Mają jednak pewien wspólny mianownik – do ich powstania walnie przyczynili się Polacy.
Zapełniali szkolne zeszyty szkicami bliżej nieokreślonych modeli. W ciągu miesiąca potrafili zużyć po kilka ołówków i kilogramy gumki do ścierania. W najlepszym razie skończyliby jako projektanci kolejnej wersji malucha albo Poloneza, ale nim mieli okazję zmarnować w ten sposób talent, peerelowski „przemysł motoryzacyjny" padł. Dlatego Tomasz Sycha, Zbigniew Maurer, Tadeusz Jelec, Justyn Norek, Marek Reichman czy Tomasz Jara od lat uczestniczą w projektowaniu samochodów dla globalnych marek.
Więcej możesz przeczytać w 6/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.