Czy efekt cieplarniany to jedynie propaganda, jak twierdzi Tomasz Teluk w książce „Mitologia efektu cieplarnianego"? Jego zdaniem, raport „Gorące słowa: jak opowiadać klimatyczne historie i jak to robić lepiej", przygotowany przez Instytut Badań Polityki Publicznej w Londynie, „to podręcznik taniej ekologicznej propagandy rodem z najczarniejszych czasów komunizmu". Carolyn Fry pisze w książce „Świat. Największe wyzwania ekologiczne", że aktywną kampanię siania zwątpienia w zmiany klimatyczne prowadzą takie koncerny jak ExxonMobil. O stosowanie propagandy są także posądzani zwolennicy efektu cieplarnianego. Największy problem z tym zjawiskiem polega na tym, że nie ma dyskusji, a jest tylko polityka i podsycanie histerii. Zmiany klimatyczne schodzą na dalszy plan. (ZW)


Więcej możesz przeczytać w 50/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.