CeBit 2006
Pożegnanie z kineskopem
Michał Zaczyński
z Hanoweru
Tegoroczne targi elektroniczne CeBIT w Hanowerze zostały zdominowane przez ekrany telewizyjne. Firma Sharp, która wynalazła LCD, pierwsza przedstawiła szeroką ofertę ekranów full HD - Aquos. Szef Sharpa na Europę Hans Kleis w rozmowie z "Wprost" przyznał, że firma w ciągu najbliższego roku planuje podwoić sprzedaż LCD. Wszystko na to wskazuje, tym bardziej że za kilka lat stacje telewizyjne zaczną nadawać programy w systemie cyfrowym, co sprawi, że ich odbiór na zwykłych telewizorach nie będzie możliwy, o ile nie dokupi się dodatkowych przetworników. A zważywszy na stale spadające ceny LCD, wybór między znakomitym ekranem a słabym telewizorem z przystawkami wydaje się przesądzony.
W wypadku LCD małe nie zawsze musi oznaczać gorsze. Samsung przedstawił na targach Q1 - monitor o 7-calowym ekranie i wadze 800 g, na którym można oglądać filmy, klipy czy przeglądać zdjęcia. Sporo też dzieje się w świecie telewizorów plazmowych.
Firma LG przedstawiła 42-calowy ekran z systemem DVR, a Panasonic największą na świecie plazmę o przekątnej 103-cali! Podobnie jak z tradycyjnymi telewizorami przyjdzie się nam też pożegnać ze zwykłymi odtwarzaczami DVD. Wchodzą aż dwie nowe technologie - systemy HD DVD i Blu-Ray. Nie wiadomo, który z nich zastąpi poczciwe DVD; na razie, dzięki nowości firmy KWorld Computer, możemy nagrywać programy wprost ze zwykłego telewizora na komputer PC, który jednocześnie zapisuje je na płyty DVD i VCD.
CeBIT to nie tylko poważne technologie. Na targach zaznaczył się wyraźny trend estetyzacji sprzętów elektronicznych. Sensacją był notebook firmy LG przypominający klawiaturę fortepianu, klawiatura PC chińskiej firmy Lantian, którą można zrolować, czy obudowy komputerów brytyjskiej firmy Hoojum z płytami VIA - urządzenia wielkości tostera ozdobione zabawnymi rysunkami, np. krowy. Jeśli natomiast chodzi o myszy, to ich miss została mysz firmy Creative Labs - Fatal1ty - ze śliską podkładką z teflonu oraz zupełnie nową obudową z gumowanymi punktami chwytu, luksusowym wykończeniem i podświetlanym logo Fatal1ty.
Pożegnanie z kineskopem
Michał Zaczyński
z Hanoweru
Tegoroczne targi elektroniczne CeBIT w Hanowerze zostały zdominowane przez ekrany telewizyjne. Firma Sharp, która wynalazła LCD, pierwsza przedstawiła szeroką ofertę ekranów full HD - Aquos. Szef Sharpa na Europę Hans Kleis w rozmowie z "Wprost" przyznał, że firma w ciągu najbliższego roku planuje podwoić sprzedaż LCD. Wszystko na to wskazuje, tym bardziej że za kilka lat stacje telewizyjne zaczną nadawać programy w systemie cyfrowym, co sprawi, że ich odbiór na zwykłych telewizorach nie będzie możliwy, o ile nie dokupi się dodatkowych przetworników. A zważywszy na stale spadające ceny LCD, wybór między znakomitym ekranem a słabym telewizorem z przystawkami wydaje się przesądzony.
W wypadku LCD małe nie zawsze musi oznaczać gorsze. Samsung przedstawił na targach Q1 - monitor o 7-calowym ekranie i wadze 800 g, na którym można oglądać filmy, klipy czy przeglądać zdjęcia. Sporo też dzieje się w świecie telewizorów plazmowych.
Firma LG przedstawiła 42-calowy ekran z systemem DVR, a Panasonic największą na świecie plazmę o przekątnej 103-cali! Podobnie jak z tradycyjnymi telewizorami przyjdzie się nam też pożegnać ze zwykłymi odtwarzaczami DVD. Wchodzą aż dwie nowe technologie - systemy HD DVD i Blu-Ray. Nie wiadomo, który z nich zastąpi poczciwe DVD; na razie, dzięki nowości firmy KWorld Computer, możemy nagrywać programy wprost ze zwykłego telewizora na komputer PC, który jednocześnie zapisuje je na płyty DVD i VCD.
CeBIT to nie tylko poważne technologie. Na targach zaznaczył się wyraźny trend estetyzacji sprzętów elektronicznych. Sensacją był notebook firmy LG przypominający klawiaturę fortepianu, klawiatura PC chińskiej firmy Lantian, którą można zrolować, czy obudowy komputerów brytyjskiej firmy Hoojum z płytami VIA - urządzenia wielkości tostera ozdobione zabawnymi rysunkami, np. krowy. Jeśli natomiast chodzi o myszy, to ich miss została mysz firmy Creative Labs - Fatal1ty - ze śliską podkładką z teflonu oraz zupełnie nową obudową z gumowanymi punktami chwytu, luksusowym wykończeniem i podświetlanym logo Fatal1ty.
Więcej możesz przeczytać w 12/2006 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.