Przyznanie tytułu Samochód Roku jest nagrodą za funkcjonalność i dostępność. Dla koncernu Renault to już szóste wyróżnienie, a drugie dla modelu clio (clio I otrzymało tytuł w 1991 r.). Nagrodzone tym razem clio III jest wynikiem twórczej pracy nad popularnymi poprzednikami. Pierwszą generację kupiło ponad 4 mln osób, na drugą skusiło się 4,8 mln, trzecia ma szansę przekroczyć granicę 5 mln. Clio III jest dłuższe i przestronniejsze od poprzedników, ciekawiej wykończone wewnątrz, a nadal mało pali (średnio 5,9 l/100 km).Auto otrzymało także najwyższe noty za bezpieczeństwo w klasie B. Model ma być przystępny dla przeciętnej kieszeni, więc na polskim rynku cena poszczególnych jego wersji waha się od niecałych 40 tys. zł do prawie 60 tys. zł.
Więcej możesz przeczytać w 47/2005 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.